Pes Kuah Kacang (Recommended)

Salam sejahtera semua.

Entri kali ini saya nak buat sedikit food review. Maklumlah beberapa hari sahaja lagi orang Islam akan mula menyambut Syawal. Pada bulan ini sahajalah kita akan dapat lihat produksi kuah kacang dari segenap rumah masyarakat Melayu di Malaysia.

Image may contain: food

Kita borak sikit perihal kuah kacang ni. Pagi Syawal kita pasti tak lengkap tanpa kuah kacang. Salah satu menu wajib ada di atas meja sebelum menjamu selera sama ada sebelum atau selepas ke masjid menunaikan solat sunat Aidilfitri. Umpamanya tak ceria pagi raya kalau tak ada kuah kacang ni.

Namanya simple sahaja KUAH KACANG tetapi penyediaannya tidak semudah yang disangka. Bukan boleh siap dalam 30 minit. Tak percaya cuba buat sendiri ikut mana-mana perkongsian resepi dari internet. Tak sah kalau tak lenguh urat badan semua.

Kuah kacang ni saya boleh umpamakan sebagai pelengkap menu pagi Syawal. Ketupat dicurah sayur lodeh tak sedap tanpa kuah kacang. Ketupat tanpa lodeh juga tak sedap tanpa kuah kacang. Lemang walaupun enak dimakan bersama rendang daging juga tak sempurna tanpa kuah kacang. Ha…nampak tak pentingnya kuah kacang kat situ.

Jadi bersempena nak Syawal ni seorang sahabat saya ada menyediakan Pes Kuah Kacang segera tanpa anda perlu berhadapan dengan kerenah penyediaannya.

Image may contain: food

Pes Kuah Kacang by D’jarilicious Katering disediakan sepenuhnya dari air tangan pemilik bersama syarikat katerer terkenal di Lembah Kelang ini. Majoriti pelanggan Djarilicious adalah dari kalangan VIP dan VVIP. Apa sahaja menu yang disediakan tidak pernah menghampakan para tetamu. Diakui antara katerer dengan menu masakan yang sedap di Kuala Lumpur dan Shah Alam.

Saya berani beri jaminan Pes Kuah Kacang ini tidak akan menghampakan anda semua. Harganya juga amat berpatutan. Setiap bekas mengandungi 500 gram pes kuah kacang yang sangat mudah disediakan dan boleh menampung hidangan untuk 15 ke 20 orang tetamu. WoW! Banyak tu. Bukan untuk makan sendiri-sendiri ni.

Saya dimaklumkan bahawa minggu ini akan masuk produksi untuk kali yang ke-4 dimana pihak Djarilicious mampu menyediakan 80 bekas bagi setiap produksi. Jadi anda buatlah kira-kiranya sendiri. Dan yang sebenarnya ini merupakan tahun pertama Djarilicious menyediakan Pes Kuah Kacang ini. Maka anda pasti akan faham bahawa sebenarnya pes kuah kacang ini memang sedap.

Untuk menyediakan Pes Kuah Kacang ini pun sangat-sangat mudah. Anda hanya perlu menambah secawan air dan dipanaskan sehingga mendidih. Ha…mudah aje kan. Budak sekolah pun boleh buat.

Macam mana nak dapatkan pes kuah kacang ni? Nak beli dimana? Berapa harganya?

Harga bagi setiap bekas adalah RM15/500gram. Anda perlu membuat tempahan awal kerana pes kuah kacang ini sangat cepat dibeli orang.

Image may contain: food

Untuk membuat belian anda boleh menghubungi saya terus di talian 0147128525.

Buat masa ini tiada perkhidmatan pengeposan untuk kawasan luar dari Lembah Kelang. Penghantaran ke rumah boleh diuruskan dengan belian minimum 2 bekas ditambah sedikit caj penghantaran.

Syawal semakin hampir dah ni. Baik hubungi saya segera!

No automatic alt text available.

*khabarnya setiap pembelian akan menerima sampul duit raya dengan percuma.

FB Page: https://www.facebook.com/djarilicious/
Logo

 

Advertisements

AWAS! Bahaya Fidget Spinner

Beberapa hari yang lalu saya ditunjukkan video dibawah yang dipercayai kemalangan melibatkan fidget spinner. Tidak dapat dipastikan dimana berlakunya kejadian ini.

Di dalam entri-entri saya sebelum ini telah saya tegaskan bahawa kanak-kanak yang bermain fidget spinner ini perlunya dibawah kawalan dan pemantauan ibu bapa.

Selain itu pemilihan spinner yang kurang berbahaya juga amatlah perlu dititikberatkan. Ada ibu bapa memang tak peduli pun hal seperti ini walhal adalah menjadi tanggungjawab kita untuk tahu, ambil tahu, ambil peduli tentang apa permainan yang kita belikan, bagaimana cara bermainnya, apa tahap bahayanya. Ia sama jugalah seperti ambil peduli tentang siapa kawannya, kenal di mana, apa latar belakangnya.

Pesan saya, bermain tu bermain juga. Tapi keselamatan anak-anak tetap menjadi keutamaan.