Pes Kuah Kacang (Recommended)

Salam sejahtera semua.

Entri kali ini saya nak buat sedikit food review. Maklumlah beberapa hari sahaja lagi orang Islam akan mula menyambut Syawal. Pada bulan ini sahajalah kita akan dapat lihat produksi kuah kacang dari segenap rumah masyarakat Melayu di Malaysia.

Image may contain: food

Kita borak sikit perihal kuah kacang ni. Pagi Syawal kita pasti tak lengkap tanpa kuah kacang. Salah satu menu wajib ada di atas meja sebelum menjamu selera sama ada sebelum atau selepas ke masjid menunaikan solat sunat Aidilfitri. Umpamanya tak ceria pagi raya kalau tak ada kuah kacang ni.

Namanya simple sahaja KUAH KACANG tetapi penyediaannya tidak semudah yang disangka. Bukan boleh siap dalam 30 minit. Tak percaya cuba buat sendiri ikut mana-mana perkongsian resepi dari internet. Tak sah kalau tak lenguh urat badan semua.

Kuah kacang ni saya boleh umpamakan sebagai pelengkap menu pagi Syawal. Ketupat dicurah sayur lodeh tak sedap tanpa kuah kacang. Ketupat tanpa lodeh juga tak sedap tanpa kuah kacang. Lemang walaupun enak dimakan bersama rendang daging juga tak sempurna tanpa kuah kacang. Ha…nampak tak pentingnya kuah kacang kat situ.

Jadi bersempena nak Syawal ni seorang sahabat saya ada menyediakan Pes Kuah Kacang segera tanpa anda perlu berhadapan dengan kerenah penyediaannya.

Image may contain: food

Pes Kuah Kacang by D’jarilicious Katering disediakan sepenuhnya dari air tangan pemilik bersama syarikat katerer terkenal di Lembah Kelang ini. Majoriti pelanggan Djarilicious adalah dari kalangan VIP dan VVIP. Apa sahaja menu yang disediakan tidak pernah menghampakan para tetamu. Diakui antara katerer dengan menu masakan yang sedap di Kuala Lumpur dan Shah Alam.

Saya berani beri jaminan Pes Kuah Kacang ini tidak akan menghampakan anda semua. Harganya juga amat berpatutan. Setiap bekas mengandungi 500 gram pes kuah kacang yang sangat mudah disediakan dan boleh menampung hidangan untuk 15 ke 20 orang tetamu. WoW! Banyak tu. Bukan untuk makan sendiri-sendiri ni.

Saya dimaklumkan bahawa minggu ini akan masuk produksi untuk kali yang ke-4 dimana pihak Djarilicious mampu menyediakan 80 bekas bagi setiap produksi. Jadi anda buatlah kira-kiranya sendiri. Dan yang sebenarnya ini merupakan tahun pertama Djarilicious menyediakan Pes Kuah Kacang ini. Maka anda pasti akan faham bahawa sebenarnya pes kuah kacang ini memang sedap.

Untuk menyediakan Pes Kuah Kacang ini pun sangat-sangat mudah. Anda hanya perlu menambah secawan air dan dipanaskan sehingga mendidih. Ha…mudah aje kan. Budak sekolah pun boleh buat.

Macam mana nak dapatkan pes kuah kacang ni? Nak beli dimana? Berapa harganya?

Harga bagi setiap bekas adalah RM15/500gram. Anda perlu membuat tempahan awal kerana pes kuah kacang ini sangat cepat dibeli orang.

Image may contain: food

Untuk membuat belian anda boleh menghubungi saya terus di talian 0147128525.

Buat masa ini tiada perkhidmatan pengeposan untuk kawasan luar dari Lembah Kelang. Penghantaran ke rumah boleh diuruskan dengan belian minimum 2 bekas ditambah sedikit caj penghantaran.

Syawal semakin hampir dah ni. Baik hubungi saya segera!

No automatic alt text available.

*khabarnya setiap pembelian akan menerima sampul duit raya dengan percuma.

FB Page: https://www.facebook.com/djarilicious/
Logo

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s