Cinta Ke?

Sudah agak lama juga sejak kali terakhir saya membuat entri disini. Mood cuti yang terlalu panjang dan juga ditambah dengan kesibukan tugas telah menghadkan masa saya untuk menulis entri. Keadaan semasa juga tidak mengizinkan saya untuk mencari niche yang sesuai untuk diketengahkan.

Saya rasa entri kali ini saya ingin bercerita tentang HATI dan PERASAAN.

Sebagai seorang manusia tentunya hati dan perasaan ini adalah sesuatu yang kita perkatakan setiap hari. Tengok sahajalah di page KRT tu. Setiap hari ada sahaja isunya. Kebanyakannya berkongsi tentang masalah yang berlaku dalam kehidupan mereka.

Hati dan perasaan berkait rapat dengan cinta dan kasih sayang. Tanpa cinta dan kasih sayang hidup ini tak sempurna. Jika kesabaran itu adalah sebahagian dari iman, cinta dan kasih sayang adalah sebahagian dari kehidupan.

Siapa yang tak pernah merasakan cinta kan? Cinta hadir dalam pelbagai cara. Seringkali juga ia hadir tanpa diduga. Seringkali juga cinta yang diminta tidak hadir dalam diri. Acapkali cinta dikhianati. Setiap hari cinta didustai. Setiap saat cinta mekar di dalam hati.

Saya bukanlah orang yang tepat untuk berbicara tentang cinta apatah lagi jika hendak menjadi rujukan tentang cinta.

Tapi setiap orang pasti akan merasai cinta. Ada cinta yang kekal selamanya. Ada juga cinta yang tamat tempoh sebelum waktunya. Beruntunglah siapa yang memiliki cinta yang sejati hingga ke akhir hayat.

Ungkapan cinta terlalu banyak dan tidak pernah mempunyai noktah mahu pun mempunyai had. Amatlah rugi jika tidak pernah merasa diri mencintai dan dicintai.

Dah rasa macam jiwang karat pula ni. Jika sudi, kongsikan di ruangan komen ungkapan cinta anda terhadap orang yang anda cintai, kasihi dan sayangi. Tidak perlu sebutkan namanya cukup sekadar panggilan singkat.

Pada yang sudi berkongsi, saya ucapkan ribuan terima kasih. Saya doakan semoga anda semua sentiasa dipenuhi cinta yang bahagia.

Advertisements